Endometrioza przyczyny i objawy
Zdrowe jedzenie oraz zdrowa dieta

Ocena kompetencji w zakresie zezwoleń na ukryte bronie – rola lekarza

Posted in Uncategorized  by admin
November 1st, 2018

Krótko po strzelaninach w Newtown w stanie Connecticut, dwóch z nas otrzymało listy od naszego szeryfa okręgowego z Północnej Karoliny, z pytaniem, czy któryś z naszych pacjentów miał warunki medyczne lub fizyczne, które uniemożliwiałyby wydanie zezwolenia na noszenie ukrytej broni. Nieprzyjemne z powodu naszej ograniczonej wiedzy na temat takich zezwoleń i naszej oczekiwanej roli oraz obawy, że nasz udział może wpłynąć na nasze relacje z pacjentami, zaczęliśmy badać kwestie etyczne, prawne i polityczne dotyczące zaangażowania lekarzy w ten proces. Chociaż Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych orzekł niedawno, że druga poprawka chroni prawo jednostki do posiadania broni w tradycyjnie zgodnych z prawem celach, to prawo podlega uzasadnionym ograniczeniom prawodawczym. Na przykład prawo federalne zabrania sprzedaży broni przestępcom, osobom, które zostały uznane za nadużycia substancji kontrolowanych, osobom, które były ofiarami przemocy w rodzinie, oraz osobom uznanym za osoby chorujące psychicznie. Prawo Brady ego wymaga sprawdzania danych dotyczących zakupów broni od autoryzowanych sprzedawców.
Chociaż odmawianie broni osobom z uprzednimi przekonaniami wydaje się stosunkowo proste, trudniej jest ocenić kompetencje umysłowe i obecne lub przyszłe ryzyko przemocy. Nawet w przypadku testów na obecność narkotyków często trudno jest wykryć klinicznie, czy dana osoba nadużywa nielegalnych substancji, kontroluje leki na receptę lub alkohol. Okresy oczekiwania na zakup broni różnią się w zależności od stanu, a sprzedaż dokonywana przez podmioty prywatne nie wymaga kontroli przeszłości ani usuwania nadużyć.
Każde państwo amerykańskie zezwala niektórym osobom na noszenie pewnych ukrytych broni w miejscach publicznych, po różnych procesach zatwierdzania. Państwa różnią się również tym, kto, jeśli ktokolwiek, ma prawo odmówić zezwolenia na broń osobom fizycznym – niektóre stany zakazują odmowy, jeżeli spełnione są określone kryteria; inne zezwalają organom ścigania na odmowę pozwolenia niezależnie. Liczba wniosków o zezwolenie na ukrytą broń wzrosła – na przykład na Florydzie z 28 618 w 2000 r. Do ponad 150 000 w 2011 r., Aw Michigan z 29 914 w 2003 r. Do ponad 90 000 w roku 2010.1,2 Wiele państw wymaga lokalnych organów ścigania agencje podpisują pozwolenia na broń ukrytą, a wnioskodawcy muszą ujawnić warunki psychiczne lub fizyczne, które mogłyby przeszkadzać w bezpiecznym posługiwaniu się bronią. Lokalni funkcjonariusze organów ścigania mogą wymagać od wnioskodawców podania nazwiska lekarza, który może poświadczyć dowolny aspekt ich historii zdrowia fizycznego lub psychicznego, co może uczynić go niewskazanym, aby umożliwić im posiadanie ukrytej broni.
Dla tych lekarzy pojawia się kilka problemów. Po pierwsze, ocena kompetencji wymaga szkolenia i standardów, ale nie istnieją programy ani standardy dla lekarzy. Nawet profesjonalne zalecenia, które lekarze oceniają, czy pacjenci są narażeni na zwiększone ryzyko popełnienia przemocy związanej z bronią, rzadko są przestrzegane3. Co więcej, nie ma dowodów na to, że lekarze mogą dokładnie ocenić zdolność pacjentów do bezpiecznego i bezpiecznego korzystania z broni.
Chociaż lekarze mogą wypełniać listy kontrolne dotyczące diagnozowania zdrowia fizycznego lub psychicznego, nie jest jasne, czy potrafią rzetelnie przewidzieć o bezpieczeństwie decyzji pacjenta o noszeniu ukrytej broni, co jest kluczowym zagadnieniem w ocenie kompetencji.
[podobne: kodeks pracy badania lekarskie, bromizm, dostępność leku w aptekach ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bromizm dostępność leku w aptekach kodeks pracy badania lekarskie